Seksist ja linnast ja Happy Anniversary’st!

Mmm, kui päris aus olla, siis ei oskagi seda postitust kuidagi alustada. Kaks segast tunnet kaklevad omavahel. Üks käsib olla julmalt otsekohene ja teine jällegi arusaajalt mõistlik. Täna hommikune järjekordne kiri teemal “Tere Eleri, tulen New Yorki, soovita…” ajas mind kergelt öeldes vihaseks. Ma pole sellest inimesest mitte midagi kuulnud juba ehk isegi paar aastat. Ning lisaks kõik eelnevad kirjad teemal: “Käisin New Yorkis, tahan ka sinna kolida, kuidas ma saan…” (oi kui tore, et siin olles ühendust võtsid ja suur tänu selle musta leiva eest ka!) või “No mis sul viga, elad nüüd oma unistuste linnas ju…” (Aitäh! Mul on sinu üle ka hea meel, et sa oled nii palju vaeva näinud, et oma unistuste linnas elad)

Ausõna, ma proovin ja soovin aidata kõiki nii palju kui võimalik, aga täna tuli piir ette. Ja mitte sellepärast, et ma ei tahaks nõu anda vaid sellepärast, et uskuge või mitte, aga ka siinpool ookeani on elementaarne viisakus hinnas, julgen väita, et rohkemgi kui Euroopas. Ning kirja alguses kolm viisakat sõna “Kuidas sul läheb” on alati ka vastuse garanteerinud. Lisaks sellele on siin aeg hinnas, väga kallis hinnas. Ja kui mul on valida, kas need minutid kulutada enese arendamisele, või suhtlemisele oma pere ja sõpradega, kellele tegelikult ka korda läheb, kuidas mu käsi käib, siis, mnjah, you do the math.

Okei, jorr, jonnisin ära🙂

Õnneks on enamus küsimusi olnud väga viisakad ja sõbralikud ja konkreetsed ja mul on alati hea meel kuulda, kui keegi siia on tulemas. Ning veel suurem rõõm on siin kodumaalastega kokku saada! Ja südamest pardon nende ees, kes esimesse lõiku ei puutunud.

Ja nüüd selle teise tunde ehk arusaajalt mõistliku juurde. Kergelt egoistlik ka, sest kui ma siia ühe korra selle jutu ära kirjutan, siis on mul endal ka seda lihtsam järgmistele küsijatele jagada🙂 Ise võite ka jagada.

Alustame sellest, et sa oled turist ja külastad New Yorki esimesel korral. Üldjoontes peatud sa siin nädal kuni paar. Mis siis selle ajaga teha.

No suurimad vaatamisväärsused:

Brooklyn Bridge ning sellest üle kõndimine –  väga vahva kogemus

Empire State Building – päeval saab sealt võimsa betoonise vaate. Aga minu isiklik lemmik on siiski öine vaatepilt. Mega tulede meri igas suunas

Chrysler Building – Ghostbusters’ite filmist kõigile tuntud🙂

Rockefeller Center – talvel on seal hästi ilus ja võimas jõulukuusk ning liuväli

Bryant Park – kohe NY Public Library taga, suure purskaevuga hästi vahva park, kus lihtsalt chillida ja istuda. Teisipäeviti ja neljapäeviti on seal suvel tasuta joogatunnid ning esmaspäeviti näidatakse suurel ekraanil kino (HBO Bryant Park Summer Film Festival)

Central Park – mega suur park, mille ümber tiirleb sadu hobukaarikuid. Kõik mäletavad, kuidas Mr. Big Carrie selle kaarikuga haiglasse sõidutas, eks😀 Mul endalgi pole veel võimalust olnud, et see ehtne turistikas järgi proovida, aga hirmsasti tahaks. Ma olen luninud küll, et kes minuga kaasa tuleb, aga keegi pole tahtnud. No ühel ilusal päeval!🙂 Keset parki on mõnus restoran nimega Boathouse ning seal saab ka paate laenutada, et tiigi peal aerutada.

Museum Mile – Upper East Side’s ehk Central Parki idapoolses küljes. Seal asuvad siis kõik suured kunstimuuseumid üksteise kõrval. MET ehk Metropolitan Museum of Art, MOMA ehk Museum of Modern Art, Guggenheim, The Whitney of American Art jne. Piletid võivad üsna kallid olla (oleneb näitusest, aga umbes 60 dollari ringis). MOMAsse saab aga sisse nii, et teed vabatahtliku annetuse, täpselt nii palju kui süda ütleb ja rahakott lubab.

Times Square – no otseloomulikult, ja taaskord eriti õhtul ja tuledes. Kui ma esimest korda sinna sattusin, siis mäletan, et võtsime sõbrannaga toolid ja istusime kohe tund aega. Sõna otsest mõttes lihtsalt piidlesime tulesid.

Statue of Liberty – sinna pääseb paadiga ning selleks tuleb eraldi pilet osta. Kui on soov kuju ka seest poolt uudistada (see on konstrueeritud Prantsuse skulptori Frederic Auguste Bartholdi poolt), siis tuleb lisaraha maksta, aga päris vahva on seda näha ning kui parasjagu õnne on, siis saab ka krooni alla pugeda. Ühe soojaga saab Statue of Liberty tripiga ära käia ka Ellis Island’il (hmm, täitsa minu nimega saar neil ju siin😀 ). See on saareke Hudson Riveris, kuhu saabusid 1892. aastal esimesed immigrandid. Kes aga eraldi raha ei soovi maksta, et Vabadussammast ja Ellis Islandi’t näha, võib võtta praami Staten Islandile (käib iga poole tunni tagant mõlemal suunal ning on kõigile tasuta!) ning sellelt natuke eemalt kujule pilk peale heita.

Wall Street’i pull – no seal on kogu aeg hordide kaupa turiste, ma ei saa ausalt öeldes aru, mis seal nii erilist on, aga ju mõnedele meeldib metallist pull.

Uus World Trade Center ning September 11 Memorial – praegu on WTC’d eriti hea vaadata, kuna suht viimaseid päevi on selle tipus veel kraana. Ajalooline hetk siiski. Muide uude hoonesse kolis ka kogu Conde Nast grupp eesotsas Vogue’i ja Vanity Fair’iga😉

Chinatownis jalutamine on omaette elamus! Väga kirev ja kärarikas paik.

Grand Central Terminal – meeletult võimas hoone, annab Ameerika arhitektuurist ja suursugususest hea ettekujutuse!

Chelsea – meeletu kogus super ägedaid galeriisid (kellele kunst loomulikult huvi pakub).

No ma ei tea, paari nädala jaoks vist sightseeingust aitab🙂

Teine tähtis punkt, millest kohe kindlasti New York’is ei pääse – shopping.

Ja selle kohta on mul üsna keeruline nõuandeid jagada, sest kõigil on oma maitse. Kellele meeldivad suured department store’id, kellel pisikesed butiigid. Panen oma arvamuse kirja ja eks siis igaüks ise avastab oma tõe. Alustame müüdi mogulitest. Palju kiidetud Macy’s ja Bloomingdale ei ole minu maitse. Eelistan lihtsalt über suurtele kaubamajadele pisikesi butiike, kust leiab palju omanäolisemaid ja huvitavama disainiga riideid. Üks asi meeldib mulle aga Macy’ses küll, need igivanad 1902. aasta puidust originaal eskalaatorid. Kui mul vahel halb tuju on, siis lähen lihtsalt sõidan nendega. Ahh, see puidu klõbin ja tunne, millist ajalugu need eskalaatorid näinud on… super feeling. Ups, ei puuduta just shoppamist, aga kui ma ühele oma sõbrale peale tema Macy’se kylastust nende puutreppide ajaloost rääkisin, sain tõreleda, miks ma enne ei öelnud, ta oleks sirgema seljaga kõndinud😀 Rääkisin siis nüüd kõigile ette ära. Reklaamihiid Victoria’s Secret, kes on oma brandist superkuvandi loonud… tulistage ragulkaga, aga jällegi, pole minu maitse. Kui ma puhtsüdamlikult aus olen, siis ei kõlba nende kvaliteet mitte kusagile ning eelistan iga kell CK või DKNY (rääkimata peenematest brandidest) aboluutselt mugavamat ja kvaliteetsemat pesu. Ja hinnas kusjuures ei ole vahet, kui sa ostad seda Century21’st. Jõudsimegi sujuvalt Century21’ni. See on ka ikka paras hullumaja puhvet ning et sealses rõiva valikus orienteeruda, tuleb julgelt tunde varuda. Enamasti külastangi seal vaid pesuosakonda või shoppan ristilapsele toddler’ite department’is, kuna laste riided on seal tõesti kõvasti soodsama hinnaga.

Aga et kus siis need vahvad poed asuvad. No minu lemmik on Soho, kust leiab eestlaste palju armastatud H&M’ist kuni Armani ja tundmatute, aga väga lahedate butiikideni. Ja seal jagub seda kahele poole kätt jäävat poodide alleed mitu miili. Teine hästi huvitav kant, kust leiab noorte moedisainerite loomingut on East Village. See on üsna avastamata kant turist-shoppajate seas ning seetõttu ei pea seal üldse trügima. Hinnad on ka soodsamad, kui pidada silmas, et sa ostad originaal loomingut, mitte masstoodangut! H&Mist palju vahvam brand on Forever21, kvaliteeti pole väga kummalgi, aga kui on midagi noortepärast kiirelt tarvis, siis kindlasti parim koht (ma ei tea, pluusid hinnaga ca $10). Range distsipliiniga kontori inimesed leiavad häid asju Expressist ja Banana Republicust. Spordisõprade vaieldamatu lemmik on siin aga Lululemon.

Nagu enamus newyroklasi tegelikult, siis ka mina shoppan hoopis onlines, sest see, et sa siin elad, ei tähenda, et sul oleks 24/7 puhkus ning aega mööda poode traavida🙂

Kolmas ja ühtlasi newyorklaste lemmikteema – söögikohad, yumm.

New York on üldse selline linn, et siin saab peaaegu igal pool kas hästi süüa või täieliku gastronoomia elamuse. Mul on selle 4 aasta jooksul, mis ma siin vahelduva eduga, alguses külastanud ja nüüd peaegu aasta elanud olen, olnud vaid paar halba kogemust. Aga panen kiirelt kirja ühed lemmikumad. West Village – vaieldamatult palju häid söögikohti ühel pisikesel pindalal. Näiteks Itaalia restoran Spassos (551 Hudson St), head toidud, mõnus atmosfäär, alati flirtiv baarman🙂 Vene restoran Mari Vanna (41 E 20th St), tõeliselt head vene toidud, väga lahe sisekujundus ning tõeline vene atmosfäär. Perry St Restaurant  (176 Perry Street), super toidud, õhustik selline natukene lounge’likum ning hinnad tiba krõbedamad. Peaaegu alati võib kohata mõnda kuulsust. Da best Thai kitchen ja maailma parimad mojitod – Room Service midtownis (690 9th Ave). Spice Market (403 West 13h St), hästi õdusa õhustikuga ja super heade toitudega resto, hinnad jällegi tiba krõbedamad. Kellele hea toit ja vali house muusika korraga naudingut pakuvad, siis Hurricane Club (360 Park Ave S). 3 Michelin’i tärni restoran on Jean-Georges (1 Central Park West), nagu arvata võib on hind päris krõbe, aga toit on ka tõeliselt hea. Prix fixe õhtusöögi hind algab $118. No ja seda jada võiks jätkata, ma kõigist ka ei räägi, jääb endile ka avastamisrõõmu😉 Mmm, ja paar toredat kokteili-veinibaari ka. Ving Sur Vingt (201 W 11th St) absoluutselt parimate Prantsuse veinidega pisikene baar. Parimat selle suve Rose’d kui seal pole kuskil mujal saanud. Sohos Bread (20 Spring St), väga mõnusa õhustiku, külastajate ning baaridaamidega kohake. Upper West Side’s Wine and Roses (286 Columbus Ave), hästi mõnus baar. Läksime ühel reede õhtul sõbraga klaasile veinile. Aga kuna me suhteliselt hilja sinna jõudsime hakkasid nad juba poole klaasi pealt baari sulgema. Suurte kunstrindadega ülimalt suhtlushimuline, seksikas ca 50dates blondiin, hiljem selgus, et baari omanik, koos oma 30dates boyfriendiga aga palusid, et me kindlasti edasi jääksime. Panid uksed lukku ning korkisid mitu pudelit shampanjat üksteise järel lahti ning pidu kestis edasi. Kuulsime lugusid, kuidas ta Richard Gere’iga kuskil filmis mängis ja kui palju komplimente härra knight talle tegi. Õhtu lõpetuseks aga nõudis, et me järgmisel päeval ka kindlasti tema Bunny teemalisele munadepüha peole läheksime. Jäi siiski minemata.

No ja kui sa esimest korda Big Apple’isse satud, siis loomulikult üks või paar drinki kuskil rooftopil. 230 Fifth või Gansevoort või Sky Room. Minu jaoks liialt palju wannabe kontsentratsiooni ühel ruutmeetril, aga vaated on tõeliselt ilusad.

Üldiselt on aga New Yorkiga nii, et see on iga inimese enda seiklus see linn enda jaoks avastada. Ja kui sa esimesel korral mingisse jamasse ei satu ja sealt ennast ise välja ei too (loomulikult täiesti suvaliste kohalike abiga, kes on ALATI nii lahked, naeratavad ning nõus sind jalutama paika, mida parasjagu otsid), ei saa see linn kunagi sinu omaks! Siin peab kogema elu kaootilisust, et mõista kui lahe see on. Minu jaoks tekivad need olukorrad siin samuti ootamatult. Enamasti alati siis kui subway on nädalavahetusel liine muutnud. Istun klapid peas ja järsku olen kuskil Brooklynis ja pretty lost. Nagu imeväel kleepuvad iga kord mulle külge inimesed St. Peterburgist, Moskvast (nemad on kohe eriti tänulikud ja bubbly happy’d kui ma vene keeles vastu räägin), Columbiast, Saksamaalt… no sajast riigist ning kurdavad, et nad on nüüd eksinud. Welcome to the club ja where are you from ning tagasitee linna on mõlemale poolele palju lõbusam. Üks Ecwadori noormees, kes oli just maailmale ringi peale teinud ning kavatses oma viimased päevad reisist New Yorkis veeta, ning kes oli suhteliselt segaduses, kust leida Brooklyn Bridge, palus mind lausa õhtusöögile, et ma nii lahke olin talle seda näitama. Jäi jälle minemata.

Või näiteks mu heade sõprade seiklused. Kes on pidanud linna saabunud madruste eest baaris põgenema. Kes on aga varahommikul metroos “pisikese” napi teinud ning seetõttu subway algusjaamast lõppjaama põrutanud ja siis teistpidi jälle tagasi, sest uuesti tuli uni peale😀 No see nägu oli muidugi täiesti priceless peale seda 3-tunnist liinisõitu. Või kellele on keskööl mõni pintsak-lipslane külge kleepunud ja pakkunud kohe oma Long Islandi villat külastada. Ühesõnaga jah, nautige hetke ja suhelge-suhelge-suhelge. Sellega teete enda jaoks siin olemise mõnusamaks. Lõpetuseks tabavad sõnad ühelt põliselt newyorklaselt, kellega koos hommikust sattusin sööma. Maru palju oli samal ajal turiste einestamas ning hakkasime sellest rääkima, et naljakas, kuidas sa turistid kohe ära tunned. Teenindaja on hästi sõbralik ja räägib palju, aga vastuseks tuleb ainult yes või no. Ja Vincent ütles selle peale väga tabavalt: “They may get away with it where they come from, but not in New York!

Mnjah, polnud tõesti aimugi, et just täna saab täpselt aasta mu blogist. Julm kuidas aeg lendab ja julm, kuidas ta mõnikord nii põikpäiselt paigal seisab. Peagi peaksin saama vastuse oma juba pool aastat kestnud piinarikkale võimaluste leidmisele, kuidas siin imelises linnas edasi elada ja oma unistuse poole püüelda. Ja eks ma siis järgmine kord annan teada, kas on veel põhjust blogiga jätkata või tuleb tuule suunaks ida võtta ning koju lennata. Pöidlad pihku, et on veel võimalus edasi kirjutada!😉

6 thoughts on “Seksist ja linnast ja Happy Anniversary’st!

  1. VT says:

    Minu arust paremini seda New Yorgi elu ja melu ei saagi kirjeldada. Väga nauditav lugemine ja väga hästi kirjutatud. Tubli Eleri!🙂 PS! See manitsus alguses ei olnud ka paha, vb olla mõni õpib kombeidki pisut tänu sellele 🙂

  2. Heli says:

    Vau Eleri! No tõesti suured tänud – nii mahukas/detailne/vürtsikas kirjeldus!! Printisin kohe välja (4 lk, can You imagine:)) ja teipisin lennupiletite juurde!🙂

  3. Janno&Karin says:

    Hei! Mõnusalt mahlakas ja kasulik lugemine! Ma prindin ka välja ja panen piletite juurde:) siis saame ka omapead hakkama kui tuleme ega pea sind nii palju tüütama:p Hoiame sulle pöidlaid, et sul bürokraatriamasinast õnnestub edukalt väljuda ja oma unistuste poole edasi püüelda:) ja muidugi jätkuvalt kadestame:)

    • Eleri Ever says:

      Hei armas noorpaar! Mul ka vahva lugeda, et inimestel sellest kasu on, printige julgelt, aga kindlasti seiklen teiega ka siin ringi😉 Mnjah, nendest byrokraatiamasinatest kirjutan ka ehk varsti, siis ei ole enam kade, luban😀 Aga seni veel v6ib, tulin just Central Pargist jooksuringilt, maru hea oli😉 N2eme juba varsti ja palavad tervitused!!!

  4. Marika says:

    Mõningad kohad juba külastatud aga edaspidiseks päris mitu kohta, mida peaks külastama ja muidugi söögikohad:) see info on hindamatu!

Leave a Reply

